Verslagje vanuit Irkutsk. - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu Verslagje vanuit Irkutsk. - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu

Verslagje vanuit Irkutsk.

Door: Floris-Jan

Blijf op de hoogte en volg Floris-Jan

29 Mei 2012 | Rusland, Irkoetsk

Hee,

daar ben ik weer!

ik heb de dagen de laatste tijd niet echt meer bijgehouden dus ik zal jullie gewoon even wat leuks vertellen over de afgelopen tijd in de trein en de aankomst in irkutsk.

Nadat ik in Moskou op de trein ben gestapt heb ik verschillende leuke mensen ontmoet. ik deelde mijn coupe met Stephanie een belgisch meisje dat ook alleen op reis is. ze lult de oren van m'n kop dus ik zit in ieder geval nooit verlegen om gezelschap :)
ze is een arts in opleiding en is zo'n beetje de halve wereld rond geweest. ze heeft ook een aantal dingen via tiara geregeld dus we zitten ook samen op de trein naar Ulaan Bataar en Beijing. dat wordt dus gezellig!

de tweede dag in de restauratie wagen heb ik matt ontmoet, een super aardige gast. een amerikaan. "born and raised" in New York, maar tegenwoordig woonachtig in Schotland. hij studeert rechten en was onderweg naar Vladivostok. we spraken elke dag af om wat te eten in de restauratie wagen, wat overigens ook niet heel erg veel voor stelde. ten eerste hebben ze twee menu kaarten. een voor de russen en een voor toeristen. op de kaart voor de toeristen hadden ze er in het engels een vertaling onder gezet en alle gerechten gewoon 50 roebels duurder gemaakt. zo gaat dat dus in rusland. haha. buiten dit waren er ook maar 3 van de 30 gerechten aanwezig in de trein, dus het was een soort spel. je wijst en gerecht aan het blijft toch altijd spannend of ze het hebben.

in de trein hangt ook een tabel met alle stoptijden van de trein in de verschillende plaatsen. en soms staat de trein zo'n 20 tot 30 minuten stil op een station. op die stations lopen ook zogenaamde "babouschka's" rond. russische vrouwtjes die met hun kinderwagens/mobiele snackbars allerlei zelfgemaakte russische hapjes verkopen. ze hebben echt alles van kippenpootjes tot komkommers en tomaten. gister heb ik toevallig wat bananen gekocht, ik kon namelijk wel wat vitamines gebruiken na al die flauwe schnitzels uit de trein.

gisteren, ook de laatste dag in de trein (3 dagen), heb ik robert ontmoet. een nederlandse fotograaf uit zaandam, die ook op doorreis is naar Beijing. en robert heeft de meeste geweldige uitspraken. ik zal ze hier niet allemaal neerzetten want ze zijn soms wat aan de harde kant. maar ik heb ze opgeschreven en zal ze als ik thuis kom nog wel eens vertellen.

vandaag dus aangekomen in Irkutsk. een van de grotere steden in het oosten van Rusland. volgens mij is het internet hier net doorgedrongen, en ik zit hier nu in een internet cafe waar een aantal jonge russen met rooddoorlopen ogen al de hele ochtend "World of Warcraft" aan het spelen zijn. moeten ze niet werken? haha. vanmiddag gaan we met een bus richting Listvyanka, een kleinere plaats rond het baikalmeer waar onze trekking morgenochtend gaat beginnen. 27Km moeten we lopen de eerste dag, maar dat moet wel goedkomen. ik heb de helft van m'n rugzak al leeg gegooid om zo licht mogelijk op pad te kunnen. we kunnen een deel van onze spullen hier in Irkutsk achterlaten.

ik kan hier weer geen foto's op de computer krijgen. omdat ze hier niks kunnen met die geheugenkaartjes. ik denk dat jullie moeten wachten tot Beijing, dan kan ik daar een kabeltje kopen om mijn camera aan de computer te koppelen. die ik nu dus helaas niet heb.

ik ga hier nog even rondlopen en dan straks richting de blokhut in Listvyanka. ik hoop dat ze er een douche hebben want ik heb 3 dagen in die trein liggen stinken :P

als ik in de gelegenheid ben laat ik snel weer wat van me horen.

Floris.


  • 29 Mei 2012 - 05:31

    Louise:

    Fijn floor, weer van je te horen. Wat leuk dat je zoveel leuke mensen ontmoet, ik begrijp dat je je prima vermaakt, geweldig allemaal. Veel plezier op de trekking aan het Baikal meer en tot het volgende verslag. Hoop dat je een beetje goed wandelweer hebt!
    Tot gauw, ma
    Xxxx

  • 29 Mei 2012 - 06:56

    Mart:

    Wow awesome Floris dat je al zoveel mensen ontmoet! Veel plezier met de trekking! Zie je over 57 dagen weer haha!

    P.s. thanks voor de sms nog was echt blij!

  • 29 Mei 2012 - 07:22

    Jo:

    Hey Floris, weer lekker opgefrist van je douche, wat heerlijk kan dan een straaltje water zijn hé? Have fun met de trekking! X

  • 29 Mei 2012 - 07:23

    Soppie:

    Ben benieuwd naar de uitspraken van de Zaandammer.... ;)
    Have fun!!!

    Dikke pakkerd!


  • 29 Mei 2012 - 09:54

    Casper:

    Haha klinkt leuk! Geniet ervan!

  • 29 Mei 2012 - 16:21

    Marcel:

    Hoi FJ, je vermaakt je wel tussen al die russen. Het zijn net Fransen wat betreft drinken, des te dichter bij de bar dan betaal je het minst. Ja, helaas nog geen Mac in de trein. Komt ooit een keer. Mooi om contact te leggen met al die onbekenden.
    Vandaag op de ambassade mijn reisdocumenten ingeleverd en moest een hotelkamer boeken anders werd mijn visum niet in behandeling genomen. Ik slaap in een hostel de eerste nacht. Solly, maar dat kan niet. Hotel leselvelen. Voorlopig geboekt bij het Ibis Beijing Capital Airport een 2 persoons kamer, kun je in ieder geval een uurtje douchen. Ik zal zeker een pak watten meenemen, niet voor het snurken, maar voor de lucht!
    Nou veel pret onderweg en kijk uit naar je verslagen.
    Salut Pa

  • 30 Mei 2012 - 18:44

    Bieber:

    Dude jij bent echt een focking droogkloot, zit echt keihard te lachen (Ghello, my name ies Florish). Maar goed vet dat het leuk is! Ik wist wel dat je veel mensen zou leren kennen. Denk je er ook aan om nog wat vette teksten mee terug te nemen :D of in ieder geval inspiratie voor teksten! (*zeikend bandlid*). Anyhoe, kom heelhuids terug! Heb zin om weer te rocken swa!

  • 01 Juni 2012 - 20:32

    Pieke:

    Nice! haha

  • 02 Juni 2012 - 07:15

    Desmond :

    Hey FJ,

    Maar goed dat ze van die licht gebogen gele rakkers hebben! Anders ben je straks zo vet als een aap van al die schnitzel fritzels! Want in China zal het eten niet veel beter zijn maat!

    Veel plezier nog! 10-4
    Des-

  • 03 Juni 2012 - 12:45

    Dirk-Jan:

    Hello Mistel, whele are you flom?

    He Floris mooi verhaal. Ik was inderdaad alweer vergeten dat je niet kon douchen in die trein, maar nu weet ik het weer haha. Beetje zelfde gevoel als dat je naar een festival bent geweest. 1 voordeel die Chinezen en Russen stinken ook allemaak een uur in de wind, dus je zult niet opvallen. Ik heb trouwens bij het Baikalmeer ook gereden op die sneeuwscooters, was echt heel gaaf. Ik weet niet of er nu veel sneeuw ligt (ik was immers in maart en nu juni), maar wel een aanrader. Tot je volgende verslag! Gr Dirk

  • 03 Juni 2012 - 13:13

    Gert En Jannie :

    hé Foris-Jan,

    Leuk om dit te lezen en je zo een beetje te volgen.

    Veel plezier daar.

    groeten, Gert en Jannie

  • 05 Juni 2012 - 17:23

    Opa En Oma:

    lieve floor,
    We hebben genoten van je reisverslagen en je ontmoetingen met zoveel interessante mensen. Wij wensen je van harte nog een mooie en goede reis, waarin je veel zal beleven.
    Hartelijke groeten van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris-Jan

Actief sinds 04 Mei 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 21858

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Steden trip Berlijn

24 Mei 2012 - 25 Juli 2012

Transmongolie express en Tibet

Landen bezocht: