Moskou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu Moskou - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu

Moskou

Door: Floris-Jan

Blijf op de hoogte en volg Floris-Jan

25 Mei 2012 | Nederland, Schiphol

Ïðèâåò

volgens mij is dat hallo in het Russisch!

ik ben net namelijk een half uur bezig geweest om dat russische schrift op het toetsenbord om te toveren naar "normale" letters.

maargoed aangezien ze hier in het hotel gratis internet hebben neem ik de tijd en moet ik natuurlijk even van de gelegenheid gebruik maken. Dus hier komt hij dan mijn eerste echte reisverslagje.

Dag 1:
na ongeveer 3 uurtjes vliegen vanuit Amsterdam ben ik veilig geland op het vliegveld sheremetyevo (als ik het goed onthouden heb). Toevallig zat scheidsrechter Kevin Blom bij mij in het vliegtuig, hij zal hier vast ergens een wedstrijd moeten fluiten. nadat ik mijn paspoort had afgegeven en ze de foto eens even goed met mijn huidige gezicht hadden vergeleken mocht ik doorlopen om mijn tas op te halen. gelukkig was alles goed aangekomen en kwam mijn tas als een van de eerste uit het vliegtuig. toen ik de hoek om liep zag ik een meneer staan met een bordje tiara tours in zijn handen. Hij had aan mijn grote rugzak al gezien dat ik waarschijnlijk de persoon was die via tiara tours een rondreis had geregeld. "Ghello my name ish Dymitri" Ghello my name ish Floris. dacht ik. ik zei het alleen niet, haha. hij vertelde me dat we nog op twee andere mensen moesten wachten. dit bleken twee hele aardige nederlandse dames te zijn. nadat hij ons door een overbevolkt moskou naar ons hotel had gereden spraken we met z'n drieen af om die avond de stad in te gaan en wat te gaan eten. via de prachtige metro stations van moskou kwamen we in het centrum uit waar we wat gegeten hebben. na het eten besloten we om nog even door te lopen richting het rode plein en het kremlin, wat zeker de moeite waard was. ik zou jullie graag wat foto's laten zien maar aangezien de computer waar ik nu achter zit nog stamt uit 1641 en wordt aangedreven door een twaalf cilinder diesel is dat nu helaas nog niet mogelijk. misschien bij de volgende internet stop.

Dag 2:
dat is vandaag dus. eigenlijk heb ik niet veel bijzonders gedaan vandaag. deze ochtend na het ontbijt nog even de stad in geweest om wat laatste spulletjes te halen voor in de trein en nog wat extra roebels te pinnen. daarna ben ik terug naar het hotel gegaan en heb ik nog even contact opgenomen met tiara tours omdat mijn reis van Chengdu in China naar Lhasa, Tibet gewijzigd is. dit zou ik eerst per trein doen maar aangezien er sinds deze week een nieuwe regelgeving is ingevoerd kan dit niet meer. als je met de trein naar Lhasa wilt moet je met minimaal 5 mensen van dezelfde nationaliteit reizen en ik ben in m'n eentje dus dat zou moeilijk worden. nou heb ik het grote geluk dat er op 12 juli nog 4 nederlanders vanuit Chengdu naar Lhasa vliegen. dit betekent voor mij automatisch dat ik ook moet vliegen anders zou het hele Tibet gedeelte gecancelled moet worden. maar dit is nu gelukkig niet het geval. het is hier nu 16:45 dus bij jullie is het 14:45. ik ga dus over een uurtje ongeveer even wat eten hier in het restaurant van het hotel. daarna word ik om 22:30 opgehaald door Dymitri of een van z'n collega's waarna hij ons op de trein richting Irkutsk zet. de trein vertrekt om 23:45 vanuit Moskou.

ik heb dit verslag nu in dagen ingedeeld maar ik hoop dat jullie begrijpen dat er de komende 2 maanden dagen gaan ontbreken. ik ben niet elke dag in de gelegenheid om internet te gebruiken.

ik wens iedereen in Nederland nog veel succes met laatste loodjes van de examens (als ze niet al afgelopen zijn vandaag) en succes met wachten! haha.

Ïðèâåòñòâèÿ

Floris.


  • 25 Mei 2012 - 12:50

    Floris-Jan Van Der Woude:

    ik zie nu trouwens dat hij die russische tekens helemaal niet goed plaatst op de site. nouja, leuk geprobeerd

  • 25 Mei 2012 - 12:51

    Jo:

    Leuk van je te horen Floris.
    Wat heb je een levendige schrijfstijl!
    Dit kende ik (nog) niet van je.
    Gelukkig is je bezoek aan Tibet toch nog goed gekomen.
    (vertaling: veel plezier)
    x

  • 25 Mei 2012 - 12:51

    Jo:

    Ik kwam er ook net achter ;-)

  • 25 Mei 2012 - 14:01

    Florian Van Straaten:

    Leuk om zo je verslagen te lezen, veel plezier daar hè!
    do svidanya.

  • 25 Mei 2012 - 15:07

    Louise:

    Hey Floris, leuk je eerste ervaringen te lezen. Klinkt goed allemaal. Heel veel plezier in de trein naar Irkutsk, lange rit 4,5 dag in de trein, maar het is vast de moeite waard! Tot je volgende verslag. Xxxx van mij.

  • 25 Mei 2012 - 17:07

    Mart:

    Wow man wat vet! Wij zitten nu hier in the burning sun! Veel plezier!

  • 25 Mei 2012 - 17:22

    Christel Wattimury:

    Super leuk Floris! Have fun!

  • 25 Mei 2012 - 21:16

    Florian:

    Kevin Blom moest vandaag inderdaad in Rusland wezen: Rusland - Uruguay (1-1) gefloten :P

  • 28 Mei 2012 - 01:30

    Janneke:

    Hi Floris! Klinkt goed die eerste dagen, veel plezier met je volgende trip, lees net een treinreis van 4,5 dag... je gaat zeker allemaal vette dingen zien onderweg! Veel foto's maken he?! Ben benieuwd naar de verhalen van je reis!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris-Jan

Actief sinds 04 Mei 2012
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 21888

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Steden trip Berlijn

24 Mei 2012 - 25 Juli 2012

Transmongolie express en Tibet

Landen bezocht: