Trekking Siberie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu Trekking Siberie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu

Trekking Siberie

Door: Floris-Jan

Blijf op de hoogte en volg Floris-Jan

13 Juni 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hee,

eindeljik weer even een verslagje.

ik heb dus een trekking gedaan van 3 dagen rond het baikal meer. we begonnen dag 1 vanuit een typisch siberisch dorpje (foto's volgen later. in China ga ik het juiste kabeltje kopen). maargoed, de eerste dag zou 27 Km lopen zijn. waar ik me psychisch al op had ingesteld dus dat was geen probleem. helaas had ik mijn schoenen dus niet goed genoeg ingelopen en zat er na een half uur lopen al een dikke vette blaar op mijn linker voet. na dat ik het af had geplakt ging het opzich wel weer maar we hadden nog dik 20Km te gaan. een echt wandelpad kon ik niet vinden want we hebben namelijk de hele dag over grote keien langs het strand gelopen. het was wel erg mooi maar mijn voeten deden ontzettend veel pijn. 's middags kregen we de lunch voorgeschoteld (waar ik natuurlijk erg naar uit keek). helaas viel deze de eerste dag een beetje tegen. een aardappel. was dit een grap? nee, een fo**ing aardappel, en daar moest ik dan nog 15Km op lopen. toen ik het eerste dorpje zag was ik zo ontzettend blij. echt een euforisch moment. op mijn reis papiertje had ik gezien dat de twee volgende dagen lekker easy going waren en je die rustig kon uitlopen. na enig research bij de gids werd die heerlijke gedachte ook gelijk de grond in geboord.
de twee dagen erna zouden namelijk precies hetzelfde zijn. ondertussen was zo'n beetje al het vel op mijn hiel verdwenen (oke, ik overdrijf). maar de foto van die blaar blijft jullie zeker niet bespaart. de twee daarop volgende dagen waren zeker niet minder mooi, wel twee keer zo pijnlijk. en eindelijk een fatsoenlijke lunch! met een muziekje in mijn oren heb ik de wandeling toch uitgelopen, en de omgeving was ontzettend mooi. die nacht na de derde dag van de wandeling zijn we op de trein gestapt richting ulaanbataar. daar ga ik zo even een apart verslagje over schrijven want mongolie is echt een heel mooi land!

en de inwoners doen hun naam ook zeker eer aan! haha

Floris.



  • 13 Juni 2012 - 09:06

    Jo:

    Eindelijk weer een bericht vanuit Siberië, na 2 weken stilte..............
    Wat vervelend die blaar Floor, ik weet er alles van, wat kan dat pijn doen!
    Dus dikke pluim dat je alles hebt uitgelopen. Volgens mij kon je ook niet anders?! ;-)
    Ben reuze benieuwd naar je foto's. Papa heeft je cardridge al klaar liggen. Hij is er bijna klaar voor.
    Bijzonder hoor, vader en zoon samen met de rugzak op pad.
    Mocht ik je niet meer 'spreken'. HEEL VEEL reisplezier samen!
    dikke kus

  • 13 Juni 2012 - 09:15

    Mart:

    Je weet het toch met nieuwe schoenen.... hebben we ook allebei gedaan met onze gala schoenen. Maar ik ga nu niet de wijsneus uithangen want 27 KM lopen lijkt me zwaar op elke soort schoenen dus dat heb je echt nice gedaan!

    nog 42 dagen en dan ben je weer terug! Nice!

  • 13 Juni 2012 - 09:24

    Floris-Jan Van Der Woude:

    Dankje!

  • 13 Juni 2012 - 09:33

    Marcel:

    Hoi maatje, ben trots op je, gewoon doorzetten met de blaren op je voeten, zal wat meenemen ter genezing!
    Boek jezelf accommodatie op vrijdag 15 maart of zal ik voor jou Hotel Ibis Beijing Capital Airport boeken, adres 2 Tianzhu Zhongjie, Tianzhu Town, Shunyi District, Beijing, 101312, waar ik zaterdag een kamer heb geboekt ( telefoonnummer +861064567799, e-mail h7102-gm@accor.com )
    Veel pret nog en zie je zaterdagmorgen.
    Salut Pa

  • 13 Juni 2012 - 09:41

    Ma:

    Knap hoor Floor, respect! Wij zitten nu in Lourdes, zal een kaarsje voor je aansteken! Heel veel plezie en een goede reis samen met je vader. Hij heeft een cart reader bij zich voor je fotoos! Ben ook reuze benieuwd naar de plaatjes. Lieve groetjes van mij en Andre xxxx

  • 13 Juni 2012 - 12:25

    André:

    Mooi dat je zulke enthousiaste verslagen schrijft.
    Je vermaakt je prima zo te lezen en je maakt mooie dingen mee.
    Geniet van deze momenten en ook van alles wat nog komen gaat.
    P.S. Het is geen card ridge of cartreader maar een gewone cardreader waar je het geheugenkaartje van de camera in kunt steken en via een usb poort op de pc aansluit.
    We zijn erg benieuwd naar de foto's.
    Ik wens je nog een mooi vervolg van je reis
    Groeten
    André

  • 13 Juni 2012 - 16:42

    Jo:

    Dank voor je uitleg André, weer wat geleert...... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris-Jan

Actief sinds 04 Mei 2012
Verslag gelezen: 1023
Totaal aantal bezoekers 21880

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Steden trip Berlijn

24 Mei 2012 - 25 Juli 2012

Transmongolie express en Tibet

Landen bezocht: