China, eindelijk - Reisverslag uit Beijing, China van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu China, eindelijk - Reisverslag uit Beijing, China van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu

China, eindelijk

Door: Floris-Jan

Blijf op de hoogte en volg Floris-Jan

15 Juni 2012 | China, Beijing

Hee,

Vanmiddag ben ik dan eindelijk aangekomen in China. Mijn eerste opdracht was om aan wat Chinees geld te komen. Best wel makkelijk want onder bijna alle Chinese borden staat een engelse vertaling. Toen het geld eenmaal binnen was heb ik het dichtstbijzijnde metro station opgezocht. Het metro en trein netwerk is echt geweldig hier in Beijing en waarschijnlijk in heel China. Nadat ik aan was gekomen op het juiste metro station heb ik maar een taxi aangehouden. Nadat ik hem met dat trieste Chinese accent van mij eindelijk duidelijk had gemaakt waar ik naartoe moest heeft hij me daar voor zo'n ?1,50 afgezet. Best oké! Nadat ik was ingecheckt in het supermooie "Peking international youth hostel" ben ik de Hutong ingegaan. Een Hutong is een soort Chinees volksbuurtje waar je overal op straat eten kan kopen en het een grote massa van mensen is. Wat me ook opviel is dat er hier miljoenen winkeltjes zijn met echt alleen maar ZOOI. Knuffeltjes, poppetjes en al dat soort spul. Misschien vinden de chinezen dat zelf leuk? Ik ga zo weer even wat eten. Dit keer met Martin. Een Engelse student die ik in het hostel heb leren kennen. Morgen vroeg op en dan naar het vliegveld om mijn vader op te halen. Ik heb met m'n telefoon wat foto'tjes gemaakt dus die zal ik even uploaden. Ik laat z.s.m. weer wat van me horen.

Floris

  • 15 Juni 2012 - 11:04

    Mart:

    Wat gaat de tijd snel Flo! Nu alweer in China ontzettend gaaf en veel plezier met je pa!

    Over precies 40 dagen ben je weer terug.... NICE!

  • 15 Juni 2012 - 11:11

    Jo:

    Beijing is na jouw avonturen in 'the middle of nowhere' natuurlijk een verademing.
    Bij ons in Amsterdam barst het ook van de souvenierswinkeltjes, molentjes, klompjes, tulpen.
    Jij voor straks lekker genieten van je schorpioenen en larven.... ;-) Eet smakelijk!
    Je pa is er klaar voor, we gaan straks richting Schiphol. Enjoy! Kus

  • 15 Juni 2012 - 11:32

    SM:

    Heel veel plezier met pa !!! Geniet ervan...!!

  • 15 Juni 2012 - 15:51

    Ma:

    Heel veel plezier in China met je vader! Zo te zien ben je helemaal in je element

  • 16 Juni 2012 - 21:29

    Florian:

    Ha die Floris, china een geweldig land waar ik ook ooit nog eens een keertje heen wil!
    Het blijft leuk om zo je reisverslagen te lezen, zelfs hier vanuit gran canaria probeer ik up to date te blijven.

    Have fun in China :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris-Jan

Actief sinds 04 Mei 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 21883

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Steden trip Berlijn

24 Mei 2012 - 25 Juli 2012

Transmongolie express en Tibet

Landen bezocht: