10 dagen Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu 10 dagen Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Floris-Jan Woude - WaarBenJij.nu

10 dagen Mongolie

Door: Floris-Jan

Blijf op de hoogte en volg Floris-Jan

13 Juni 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hee,

ik vind dat Mongolie wel een eigen verslag verdient!

op 3 Juni ben ik hier in Ulaanbaatar aangekomen. echt een ontzettend mooi land, Mongolie.

na 1 dag in de hoofdstad ben ik met mijn gids richting het platteland van mongolie afgereisd. het oosten om precies te zijn. alleen de rit naar de familie toe was al ontzettend mooi. alle plaatjes van de groene heuvels met de wilde paarden die je van TV kent zijn in het echt nog veel mooier. na een rit van zo'n 3 uur kwam ik aan bij de familie. na de kennismaking was het tijd voor de traditionele Yak thee. en die viel me ontzettend mee. na de lunch/thee vonden de heren het tijd om de paarden naar binnen te drijven. de jongste zoon van het gezin (13 jaar) sprong op zijn paard om de kudde te gaan zoeken en naar binnen te drijven. echt een ontzettend gaaf gezicht als er zo'n hele kudde over die heuvels aan komt rennen. een van de paarden was aangevallen door een wolf en die moest verzorgt worden. na de verzorging worden ze gewoon weer vrij gelaten en kunnen ze weer een beetje grazen. de volgende dag gingen we de "ger" afbreken om hem vervolgens 50 meter verderop weer in elkaar te zetten. het viel me ontzettend mee, binnen een uur staat de tent weer. kan er iedereen eentje aanraden:) na een avondje in de ger was het de dag erop alweer tijd om terug te gaan richting UB. en dag later vertrok ik met mijn belgische reisgenoot en twee andere nederlanders naar het westen van mongolie. de groene route. natuurlijk ook heel ontzettend gaaf. ik ben de namen van al die kloosters alweer vergeten, dus jullie zullen het alleen met de foto's moeten doen:P buiten de kloosters hebben we ook nog een andere nomaden familie bezocht. de man des huizes was de hoofd van het lokale dorp, een hij was ook nog een de lijsttrekker van de mongoolse democratische partij. we hebben hem die middag dus even bezocht om zijn werkzaamheden te kunnen bekijken. vervolgens leek het hem een goed idee om met onze bus het hele dorp rond te rijden en zijn partij propaganda uit te delen, haha! uiteindelijk hebben we ons toch kostelijk vermaakt en hard gelachen over de mongoolse manier van campagne voeren. die avond vond hij het een goed idee om met zijn nieuwe beste vrienden een fles vodka open te trekken. aangezien ik normaal niet zoveel drink had ik hem na het derde glaasjes al redelijk zitten, maar gelukkig mocht ik er toen mee stoppen volgens de traditie. die ochtend daarop werden ook de yaks gemelkt. om er vervolgens yoghurt, boter en koekjes van te maken. ontzettend leuk, maar na na drie dagen komt die yak smaak nu wel echt m'n neus uit. vandaag (13 juni) zijn we weer teruggebracht naar UB. we gaan zo nog even wat eten en dan moeten we morgenochtend om 07:15 op de trein naar Beijing zitten.

vannacht om 02:45 wordt er in het hostel de wedstrijd nederland-duitsland uitgezonden, dus die ga ik eerst nog even kijken

@bieber: die teksten komt goed. ik heb er zelfs al meerdere, en er komen er nog genoeg bij denk ik!

in china laat ik weer van me horen (met fot's)

Floris

  • 13 Juni 2012 - 09:21

    Mart:

    weer een awesome verhaal!

  • 13 Juni 2012 - 09:25

    Jo:

    Wauw, wat een prachtige avonturen! X

  • 13 Juni 2012 - 09:42

    Ma:

    Wat een machtig verhaal!
    Liefs ma xxxx

  • 13 Juni 2012 - 14:24

    Marlies:

    Wauw flo, echt leuk om je verslagjes te lezen. Ik vind dat je echt leuk schrijft, ik moet soms echt hardop lachen haha en vind het tof om te lezen dat je het allemaal goed gaat! xx

  • 13 Juni 2012 - 14:47

    Floris:

    Dank voor de leuke reacties!

  • 15 Juni 2012 - 11:42

    SM:

    Yaaaaak! Voetbal was niks he! Je schrijft inderdaad heel leuk en die ger ziet er kicken uit.
    Hardcore! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris-Jan

Actief sinds 04 Mei 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 21848

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Steden trip Berlijn

24 Mei 2012 - 25 Juli 2012

Transmongolie express en Tibet

Landen bezocht: